Forum www.undergroundmodelsteam.fora.pl Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Benzyna vs. Diesel Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Pawlo
Administrator



Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 35 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z kartonu po lodówce

PostWysłany: Pią 21:31, 28 Gru 2007 Powrót do góry

Wg was który lepszy?

Moim zdaniem...no właśnie: każdy ma swoje + i -.

Oszczędniejszy? Diesel
Lepszy w teren? Diesel
Nowocześniejszy? też raczej Diesel...
Mocniejszy? Benzyna
Wytrzymalszy? Benzyna
Łatwiejszy w tuningu? Diesel
Z większym potencjałem mocy? Benzyna
Popularniejszy? Trudno stwierdzic, wg mnie benzyna

Jakbym miał wybierac pomiedzy autem z Dieslem a takim z benzyną, to tak: osobowy, terenowy diesel, a sportowy benzyna Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gucio
50 km/h



Dołączył: 28 Gru 2007
Posty: 65 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 22:03, 28 Gru 2007 Powrót do góry

Mam o tym takie samo zdanie jak paweł jednak niedługo bardziej popularne będą diesle z racji wzrostu cen paliwa. Ropa powinna być zawsze tańsza i wogóle diesel mniej pali zazwyczaj.
Jest bardziej komfortowy czyli nie trzeba katować uszu można przyśpieszać od niskich obrotów. Elastyczny zawsze i wszędzie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Audica
Administrator



Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 24 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 22:05, 28 Gru 2007 Powrót do góry

oszczędniejszy to lpg, a w teren diesel lecz ja jestem fanem koni mechanicznych więc co do tuningu to jednak bena i bardziej jestem przekonany benzyna a moze zrobimy ankiete na ten temat?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Pawlo
Administrator



Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 35 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z kartonu po lodówce

PostWysłany: Sob 13:16, 29 Gru 2007 Powrót do góry

Tak, ale na lpg niemozesz na przyklad wjechac na zaden podziemny parking itd., pozatym śmierdzi masakrycznie (chyba, że instalacja IV generacji, która kosztuje...hmmmm....dużo - dla Skody Fabii 5500PLN). Co do lpg to mialem kiedys w Peugeocie 405 1.8/120KM, na benzynie śmigał powiedzmy przyzwoicie, tak na gazie stracił elastyczność i przyspieszenie. Pozatym problemy z instalacją...przez pierwsze pół roku co dwa tygodnie prawie wizyta w serwisie. Najczęstsze problemy to zapchanie się wtryskiwaczy, spadek obrotów, zła emisja spalin itd. Ogólnie to niekupiłbym auta z LPG (no chyba, że jakiś stary merc z potężnym silnikiem...).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gucio
50 km/h



Dołączył: 28 Gru 2007
Posty: 65 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 17:07, 29 Gru 2007 Powrót do góry

Audica napisał:
oszczędniejszy to lpg, a w teren diesel lecz ja jestem fanem koni mechanicznych więc co do tuningu to jednak bena i bardziej jestem przekonany benzyna a moze zrobimy ankiete na ten temat?


Ktoś mądry kiedyś powiedział:
"Konie mechaniczne pomagają sprzedać samochód, niutonometry pozwalają przyśpieszać."

Więc po co fascynacja koniami jak niewiele dają? Ważniejszy uciąg...

Z diesla też da sie dużo wycisnąć. Słyszłeś o nowym silniku TDI?
ma mieć 6 litrów i 500 KM i ma być montowany w Q7. Ale po co te konie?
przecież on ma taki moment że palma mała... 1000 Nm robi swoje. Mało która benzyna tak ma...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Pawlo
Administrator



Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 35 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z kartonu po lodówce

PostWysłany: Nie 11:08, 30 Gru 2007 Powrót do góry

Ogólnie to konie mechaniczne odpowiadają za prędkość maksymalną, a niutonometry (jak juz Gucio wspomniał) za przyspieszenie. Ale jedno bez drugiego nie bedzie działać.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gucio
50 km/h



Dołączył: 28 Gru 2007
Posty: 65 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 12:22, 30 Gru 2007 Powrót do góry

Wiadomo. Czekam na riposte barana. Diesli będę dalej bronił a szczególnie dlatego ze rozpoczyna sie era diesli i niedługo przez zielone mendy (tak mówie o tych ekologach) zostaną tak zaostrzone normy emisji spalni że nie będzie już na rynku V8, V10, V12 itd. itp.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
modelman
10 km/h



Dołączył: 28 Gru 2007
Posty: 10 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: Nie 12:51, 30 Gru 2007 Powrót do góry

Ja mam (tzn. tata ma Smile ) silnik diesla HDI w peugeocie , 2 litry 136km i starcza na jazde po karaju, a na wypady za granice na autostrade to 200km/h spokojnie ciągnie z pełnym załadunkiem i jest oszczędny więc też bronie diesla .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Audica
Administrator



Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 24 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 15:27, 30 Gru 2007 Powrót do góry

GUCIO masz moja riposte Very Happy . Ja jestem fanem benzyny i v12 czy v10 to przebujałe silniki, ja lubie r4 np. SR20DET (benzyna) ewentualnie silnik v6 z 350z (benzyna) lecz przy wzroście koni mechanicznych wzrastają niutony i tesh będę bronił benzyny i przyokazji bena niee robi obłoków dymu jak kujawskie samochody Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
modelman
10 km/h



Dołączył: 28 Gru 2007
Posty: 10 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: Nie 15:58, 30 Gru 2007 Powrót do góry

diesel też niepluje dymem.....


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gucio
50 km/h



Dołączył: 28 Gru 2007
Posty: 65 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 17:22, 30 Gru 2007 Powrót do góry

Przynejmniej ten w dobnrym stanie i prawidłowo używany. Jednak w dieslu jest przykładowo 120 KM i niutonometrów ponad 300... Benzyna 120 KM ma tych Niutonometrów czasem mniej niż 180...;/ Więc patrząc na diesla i benzyne o tych samoych mocach pod względem danych katalogowych wygrywa diesel. A baran ty mówisz o silnikach w samochodach sportowych. Silnikach o mocach powyzej 200 KM. niewiele diesli ma taką moc a jeżeli ma to zazwyczaj ma więcej niutonometrów. Przykład:
- Nissan Murano - 234 KM 318 Nm| 8.9 s do setki |h maks: 200 km/h
- Audi Q7 TDI - 233 KM 500 Nm| 9.1 s do setki | h maks 210 km/h

Różnica przyśpieszeń spowodowana jest różnicą masy i innym zestopniowaniem skrzyni biegów.
NIssan waży : 1870 kg
Audi waży: 2360 kg

Pomyślcie. Przyspieszać gigantycznym SUVem z dieslem 3.0 niewiele gorzej niż ważącym pół tony mniej mniejszym SUVem z benzyniakiem 3.5? Niegdyś nie do pomyślenia. Dzisiaj normalka. I skrzynia w Audi pozwala osiągnąć prędkośc maksymalną większą aż o 10 kmh. To nie byle co.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Audica
Administrator



Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 24 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 22:57, 30 Gru 2007 Powrót do góry

Bo gucio silnik diesla o pojemnosci 1.8 turbodoładowany np. ford mondeo nie bedzie mial takiego przyspieszenia tak jak ca18 det (silnik 1.8 turbo) i prędkości maksymalnej. A przy okazji ten diesel z forda ma ok 12o koni a nissanowski o mniejszej kompresji turbiny ma 180koni jakieś pytania


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gucio
50 km/h



Dołączył: 28 Gru 2007
Posty: 65 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 10:34, 31 Gru 2007 Powrót do góry

Mówimy o osiągach jednostek napędowych o podobnej mocy... Zamontowanych w podobnych samochodach z podobnymi skrzyniami biegów. To oczywiste że benzyna o mocy 180 KM moze lepiej przyśpieszać przy odpowiednim zestopniowaniu skrzyni bniegów, a szczególnie turbo benzyna, ponieważ moc maksymalna uzyskiwana jest w większym zakresie obrotów. Ale porównując to z dieslem o mocy 120 KM to oczywiste ze turbo benzyna lepiej wypadnie. A zazwyczaj Turbo benzyna ma większą moc niż turbo-diesel. Więc dlatego porównuje dwa warianty o podobnych mocach, podobnej masie, podobnej skrzyni i podobnej cenie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Pawlo
Administrator



Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 35 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z kartonu po lodówce

PostWysłany: Pon 11:04, 31 Gru 2007 Powrót do góry

Pamiętaj Audica, że z litra pojemności w benzynie można wycisnąć 100KM (bez turbo), a z diesla? z trudem 90KM (z turbo).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
modelman
10 km/h



Dołączył: 28 Gru 2007
Posty: 10 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: Pon 11:24, 31 Gru 2007 Powrót do góry

Ale nie porównujmy auta za 20 000 do auta za 200 000 ....


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)